logo
marketing@wpmaster.hu
+202553361

Írj nekünk!

8 Facebook oldal növekedése

Hálás és nehéz témák a Facebook marketingben

8 Facebook oldal növekedése

Mellébeszélés és hangzatos ígéretek helyett megosztom veletek az elmúlt hónapok tapasztalatait az álatalam kezelt Facebook oldalakkal kapcsolatban. Elöljáróban annyit, hogy mint mindenki én is a pénzért vállalom el mások Facebook oldalainak felépítését, menedzselését (kivéve néhány nonprofit oldalt), azonban valamiféle furcsa megszállottsággal úgy bánok velük, mintha a saját “gyerekeim” lennének. Napi szinten gondozom, felügyelem és figyelem, hogy mindegyikkel minden rendben legyen, hétvégeken és ünnepnapokon ugyanúgy, mint munkanapokon. Néha úgy érzem, hogy nem vagyok teljesen százas, de tudom, hogy az elhivatottságommal még a “nehéz témákat” is sikerre lehet vinni a Facebook-on.

Igen, vannak könnyebb és nehezebb témák marketing szempontból. Könnyű témák a babákkal és a kutyákkal kapcsolatosak, de például egy családi panzió sem tartozik a legnehezebbek közé. Amikor azonban alacsony hirdetési költségkerettel egy nehezebb témát kell sikerre vinni, az az igazi kihívás.
Sok marketinges cég ígér tuti módszereket a sikeres Facebook marketinghez, de itt és most kijelentem, hogy nincs ilyen! Minden vállalkozás más és más, minden célcsoport más és más, nincs egy módszer, ami mindenkinek tuti lehet (ez egyébként az egész online marketingre igaz). Vannak viszont szuper jó eszközök a Facebook-on, amelyeket az adott vállalkozásnak és célcsoportjátnak megfelelően alkalmazva, sikeressé tehető a Facebook oldal és segítségével növekedhetnek a vállalkozások bevételei. Nincs tuti módszer, ismerni kell ezeket az eszközöket és az adott oldal esetén a legmegfelelőbb kombinációjukat használni. Tesztelni kell, hogy mi működik a legjobban, melyik típusú posztok, melyik típusú hirdetések, stb. Ennyi és nem több!
Nézzük a 8 oldalt, melyeket az elmúlt hónapokban sikeresen menedzseltem! Mivel nem akarok hosszú elemzésekbe bocsátkozni, ezért az oldalak rajongóinak számát mutatom be, illetve, hogy milyen eszközöket használtam és természetesen, hogy milyen pozitív változást eredményezett az adott vállalkozás esetén.

1. Oázis a Klastromhoz Wellness Vendégház

Amikor idén február közepén átvettem az oldalt, 1030 körüli rajongója volt, most már 4000 közelében van a rajongók száma. Napi párszáz forintos hirdetési költségkerettel dolgozom, készítek hirdetéseket bejegyzéskre, illetve konkrét oldal lájk gyűjtésre. Heti 1-2, nagyrészt szálláshely értékesítést célzó bejegyzést és folyamatos hirdetéseket készítek. A tulajdonos elmondása szerint nem csak az ismertségük növekedett, hanem új ügyfelek is érkeztek a Facebook marketingnek köszönhetően.

2. Babaoázis

Tavaly november végén a nulláról indítottam az oldalt, karácsonyig segítettem a tulajdonosknak, illetve megtanítottam nekik a Facebook oldal és hirdetések kezelését, azóta önállóan csinálják. Ahogy a bevezetőben írtam, ez egy hálás téma, nem nehéz “eladni” a Facebook-on, de azért tudni kell, hogy mit hogyan érdemes csinálni. Amióta a Facebook marketinget a Google Adwords-el együtt alkalmazzák, a webáruházuk forgalma megsokszorozódott.

3. Kisállatáruház

Idén április közepén vettem át az oldalt, akkor 1630 körüli rajongója volt, most 1800 közelében van. Napi párszáz forintos hirdetési költségkerettel dolgozom, egyelőre tesztelem, hogy mi működik jól. Heti 3-4 bejegyzéssel dolgozom, termékbemutatás, akciós ajánlat, vicces képek és videók, illetve nyereményjáték. Elsődleges cél a webáruház és a termékek ismertségének növelése, másodlagos cél az értékesítés ösztönzése. Még csak egy hónap telt el, de úgy érzem jó úton haladunk.

4. Életerő-Egyensúly

Véleményem szerint kimondottan nehezen eladható téma Facebook-on, az alternatív gyógyítás, főként alacsony hirdetési költségkerettel. Az oldalt tavaly szeptember végén hoztam létre, azóta folyamatosan hirdetjük, havi pár ezer forintos költségkerettel. Időszakosan oldal rajongó gyűtjésre is hirdetek, illetve magára a craniosacralis terápia szolgáltatásra, de nagyrészt a tulajdonos által írt cikkek kerülnek kiemelésre. Azt tapasztaltam, hogy ebben a témában nagyon fontosak a szakértői cikkek és ezek nagyban hozzájárulnak a szolgáltatást igénybevevők számának növekedéséhez. A nehézség a helyhez kötöttség, mivel itt konkrétan egy helyszínen végzi a kezelést, tehát például az ország más részéből nem fognak elmenni hozzá. Hozzá kell tenni azt is, hogy habár a Facebook oldal lájkolóinak száma alig 500, de a Facebook oldal segítségével folyamatosan vannak új ügyfelek. Természetesen a sikerhez hozzájárul a jól felépített weboldal is, ahol a szakértői cikkek publikálásra kerülnek.

5. WordPress Master

Saját szolgáltatásaink, webfejlesztés és online marketing, talán a legnehezebb téma, amivel eddig találkoztam. Iszonyat nehéz elérni a célközönséget és még nehezebb aktivitásra ösztönözni őket. Ez talán azért van, mert az emberek nagy része szórakozni “jár” a Facebook-ra. Tavaly október-november óta fizetett hirdetéseket is használunk időszakosan, párszáz forintos napi költségkerettel és ez ügyfeleket és megrendeléseket is hozott. Ahhoz azonban, hogy hatékonyan működjön az online marketingünk, a Facebook és Google Adwords hirdetéseket együtt használjuk. A téma másik nehézsége a megfelelő kreatív tartalom létrehozása, mivel nagyon nehéz megszólítani a célközönséget.

6. – 7. – 8.  Állatvédő szervezetek

Az állatvédő szervezetek megjelenése a Facebook-on nagyon gyakori és sok esetben nagyon negatív. A Dog Plusz Egyesület vezetőjeként már több kutatást is végeztem a marketing és adománygyűjtés kapcsolatáról, ez volt a diplomamunkám témája is. A kutatási eredményeket aztán felhasználtam saját- és társszervezetünk adománygyűjtésében és több sikeres kampányt is megvalósítottam. A Kóborka Állatvédő Egyesületnek múlt szeptember óta már 2-3 millió forint adományt gyűjtöttem a Facebook oldal segítségével.
Saját szervezetünknek két Facebook oldala van, az egyiket (Kutyalélek) adománygyűjtésre használjuk. Miért is van erre szükség? Több tesztelés után, kiderült, hogy ugyanazzal a kreatív tartalommal a Kutyalélek oldalon sokkal több adományozót érek el, mint a Dog Plusz Egyesület oldalon. Véleményem szerint ennek egyetlen oka az érzelmekre ható oldalnév. Természetesen a Dog Plusz Egyesület oldalra is teszünk adománygyűjtő hirdetéseket, de azok mindig kisebb hatékonyságúak.
Kóborka Állatvédő Egyesület
Kutyalélek – Dog Plusz Egyesület adománygyűjtő oldala
Összefoglalva: nincs egyetlen tuti módszer, minden Facebook oldalnál, minden szervezetnél tesztelni kell, hogy mi működik hatékonyan. Használd az elemzéseket, tesztelj, változtass! Ha pedig nem megy, akkor kérd szakértő segíségét!
Pirka Ildikó

Ha kérdésed vagy szeretnéd, hogy átnézzem, elemezzem Facebook oldaladat, akkor töltsd ki az űrlapot és igyekszem gyorsan válaszolni!