logo
marketing@wpmaster.hu
+202553361

Írj nekünk!

Facebook oldal létrehozása – Első lépések

Facebook oldal létrehozása – Első lépések

Egyre több vállalkozás és szervezet ismeri fel, hogy a mai világban nélkülözhetetlen a Facebook oldal. Az emberek nagy részének van Facebook profilja és sokan naponta több alkalommal be is lépnek, ezért célcsoportunk, potenciális ügyfeleink (egy része) is elérhető a közösségi oldalon. De vajon mire jó a Facebook oldal és hogyan segítheti vállalkozásod sikerét?

Először is különbséget kell tenni Facebook oldalak és Facebook profilok között. Egyszerűbbnek tűnhet létrehozni szervezetünknek egy profilt és ismerősöket gyűjteni, de ezt a Facebook nem támogatja és akár törölheti is a nem valós személy (pl. cég, márka, kutya, stb.) profilját. A szervezetek, márkák, hírességek, stb. hivatalos megjelenési formája a Facebook oldal, mely egyben sok olyan lehetőséget is magába foglal, amely segítheti a szervezetek fejlődését. Amikor létrehozunk egy oldalt, hat kategóriából választhatunk:
  • helyi vállalkozás vagy hely
  • vállalat, szervezet vagy intézmény
  • márka vagy termék
  • előadó, zenekar, közszereplő
  • szórakozás
  • ügy vagy közösség
Ezeken belül még meg kell jelölni alkategóriát is. Érdemes az oldal létrehozása előtt végignézni az összes kategóriát és úgy létrehozni az oldalt, hogy a legjobban tudjuk bemutatni vállalkozásunkat, szervezetünket, ügyünket. Ezt követően néhány lépés után, mert el is készült az oldal. Fontos egy jó profilkép és egy jó borítókép, melyek összhangban vannak a többi online és offline megjelenésünkkel, érdemes egységes arculatot használni mindenhol. Ezt követően a beállítások következnek (borítókép felett jobb oldalon). Szépen, lassan végigolvasva az elejétől a végéig állítsunk be mindent, ami számunkra fontos. Rengeteg lehetőség van, érdemes rá időt szánni, hogy későbbiekben ne legyen problémánk vele. Lényeges a névjegy beállítása is, minden fontos információ megadásával.
Néhány éve még nem volt lehetőség az oldal nevét megváltoztani, de szerencsére már meg lehet változtatni és általában nagyon hamar el is fogadják. Fontos az ún. felhasználónév is, melyet 50 rajongó után lehet megadni. Pl. a Példa Kft.-nél így néz ki: facebook.com/peldakft.
Ha kész vannak a beállítások, a design elemek, akkor egy nyitó posztot érdemes létrehozni, üdvözléssel, rövid bemutatkozással, linkkel a honlapunkra. Ezt követően indulhat a rajongó gyűjtés, amelyre több lehetőség is van. Mindenkinek azt szoktam javasolni, hogy kezdje a saját ismeretségi körében. Ilyenkor két lehetőség van, egyik az oldal megosztása és az ismerősök biztatása, hogy lájkolják. A borítókép alatt van a “Továbbiak” lenyíló menü, ott található a megosztás funkció. Másik lehetőség az oldal ajánlása az ismerősöknek, ez a funkció a borítókép alatt található jobb oldalon. Hátránya, hogy egyesével kell rá mindenkit meghívni, akit szeretnél, viszont sokkal közvetlenebb és tapasztalataim szerint célravezetőbb is. Sokszor találkozom azzal, hogy nem hívják meg az ismerősöket a saját oldalukra. Véleményem szerint az ismerősök közt is sokakat érdekelhet, hogy mivel foglalkozunk és lehet, hogy éppen a mi termékünket, szolgáltatásunkat keresi. Azért is fontos ezt meglépni, mert ismerőseinkből gyűjtött rajongóink egy stabil alapot adhatnak Facebook oldalunk sikeréhez.
Ha mindezen túl vagyunk, már van 50-100 vagy még több rajongónk, akkor jön a nehezebb része, idegenek megnyerése rajongónak és az oldal működtetése. Hogy mit-mikor-hogyan posztoljunk és milyen lehetőségek vannak a rajongó gyűjtésre a következő cikkben fogom részletezni.